Terkut sängynpohjalta


No juuh. Ihan normaali elämä täällä jatkuu. Vaihdossa kuuluu elää "normaalisti". Se tarkoittaa myös ajoittain flunssaa. Viikonloppuna iski päälle nuhaköhä, helpotti lääkkeillä viikon alkuu, olin koulussa mutta nyt olen ottanut kaksi petipäivää. Taas alkaa tuntua paremmalta, josko sitä nyt ottaisi ihan rauhassa. Huomenna ehkä kuitenkin kouluun, nurofenin voimalla kunhan saa yöllä nukuttua ja hillittyä yskän. Olen toiveikas. Aussien talvi hyökkäsi, heheh!

Mulla oli alkuviikosta niin kutsuttu "Barista Course". Opettelin tekemään oikein kunnon kahvia kunnon varustuksella. Ihan huippu hauskaa! En kauheasti juonut kahvia ennen tänne tuloani, mutta nyt siihen on tullut pientä muutosta.

Vasemmalta oikealle, macchiato, cappuccino, latte ja flat white!

Mulla on tapana katsoa aamupalaa syödessä uutiset, koska hei miksi ei? Täällä pauhaa poliittinen eripura, kun liberaalipuolue ei seisokkaan enää Turnbullin takana. New South Walesissa (Uusi Etelä-Wales) ja Queenslandissa pauhaa isoja maastopaloja. Kun te siellä Suomessa nautitte just mun lähtöni jälkeen hirveästä helleaallosta, täällä ollaan kärsitty järkyttävän kuivasta talvesta, joka sitten aiheuttaa näitä paloja. Maanviljelijät ja farmarit kärsivät yhtä lailla ja Australiassa on järjestetty paljon isoja lahjoitustapahtumia heidän hyväkseen.

Kun asukasluku kasvaa, kasvaa selkeästi myös rikollisuus. On ollut surullisen mielenkiintoista seurata, kuinka paljon useammin tapahtuu jotakin uutisoinnin arvoista negatiivisessa mielessä.


Eipä kauheasti muuta päivitettävää. Koulussa on ollut eka koe matematiikasta. Arvostelu menee kaaviolla A-F (A (Excellent), B (Good), C (Satisfactory), D (Limited), E (Very Low) ja F (Failed) or UG (Un-Graded)). Beetä pukkasi! Täällä opiskelutahti on tooooodella paljon hitaampi kuin Suomessa ja mun on pitänyt tottua siihen, että olen tehnyt kaikki määrätyt tehtävät ja tuntia on jäljellä 45 minuuttia. Maanantaisin meillä on jokaista ainetta 45 minuuttia, mutta muina päivinä on vain kolmea, mutta 90 minuuttia.


Ensi viikolla pääsen tekemään jotakin niin siistiä. Lähdetään nimittäin perheen kanssa Tasmaniaan! Viikko ollaan ja tiistaina lähdetään. Toinen syy sille että päätin ottaa tosi rauhassa tätä viikkoa. En halua riskeerata mun lähtöäni. Ehdottomasti ollaan menossa tällä olotilalla ja onneks on vielä viikonloppu välissä. Sieltä saatte ehdottomasti odotella kuvia ja postauksia, jos ei reissun aikana niin viimeistään jälkeen!

Missä minä asun: Wallaroo. Tästä kuvasta puuttuu kokonaan Tasmania, joten... ↓
Minne olemme menossa: Tasmania, punaisella rajattu saari alaoikealla. Kohteena Hobart!

Janette

Ei kommentteja:

© Janette Back, bannerin kuva: Pixabay. Sisällön tarjoaa Blogger.