MINULLA ON PERHE

TÄMÄ EI VOI OLLA TODELLISTA! Mulla on perhe! Sain 19.6 maailman parhaimman sähköpostin. En ole varmaan koskaan ollut niin onnellinen! Mulle laitettiin viestiä mun mahdollisesta tulevasta vaihtoperheestäni Australiassa.

Ihan ensimmäisenä kerrottiin Double Student Placementistä. Kanssani samassa perheessä asuisi vaihto-oppilastyttö USA:sta. Tällaisessa tilanteessa järjestö on velvollinen hyväksyttämään järjestelyt perheillä. Sama pitäisi tehdä, jos perhe koostuisi vain yhdestä aikuisesta ilman lapsia. Minä ilman muuta sanoin tälle järjestelylle kyllä!

Ensin sain vain pieniä tiedonmurusia perheestä. He ovat toimineet vuonna 2013 edellisen kerran isäntäperheenä YFUlla. Koska tästä on niin kauan aikaa, he käyvät isäntäperheprosessin uudelleen. Tämä myös selittää sitä, miksi sain vain vähän tietoa perheestä. Perheeseen kuuluu isä, äiti ja kaksi lasta. Nuorempi on 2002 syntynyt poika ja vanhempi 1999 tyttö. Perheessä saattaa olla lemmikkejä, ainakin vuonna 2013 heillä oli kissa ja kaksi koiraa. Mitä minulle ei kerrottu oli kaupunki. Oli tuskaa odottaa infoa siitä, missä päin Australiaa he asuivat.

Noh, tämä ei ollut minun perheeni. Juhannuksen jälkeen maanantaina laitoin heti viestiä YFUlle. Vastasivat todella nopeasti: sinulle on varmistunut perhe. Mutta se ei ole sama perhe mikä piti aluksi olla. Oli kuulemma tullut vielä joitakin mutkia matkaan. Tiistaina saisin tietää lisää.

Ja niin sainkin. Todella aikaisin aamusta. Mulle lähetettiin heti perhetiedot. Ja sitten tuli myös paikkakunta!
Ladies and gentlemen, minä asun Etelä-Australiassa, Wallaroossa!
Kuva: Google Maps

Wallaroo on pieni maalaismainen rannikkokaupunki jossa asuu vain noin 3800 ihmistä. Kuumaa ja kuivaa. Lähin suurkaupunki on Adelaide 1,5 miljoonalla ihmisellä ja se on noin kahden tunnin ajomatkan päässä kaakkoon. Talvet ovat kuulema päivisin noin 15 asteisia, joka odottaa minua Australiaan saapuessani. Yöllä lämpötila voi laskea jopa pakkasen puolelle. Kesäisin taas... Lämpötila voi nousta jopa 45 asteeseen! Hostäitini lohdutteli, että lähellä tosiaan on paljon rantoja ja että heillä on loistava ilmastointi!

Kouluni on Kadina Memorial School. Se sijaitsee lähikaupungissa 8 minuutin ajomatkan päässä. Tosin, saan liikkua kouluuni bussilla! Tiedän siitä paljon ja en mitään! Koululta lähetettiin 68 sivun mittainen kirje, mutta sen verran hankalaselkoinen sekä pitkä, että sille varaan aikaa vähän myöhemmin. Koulu on kuitenkin 1200 oppilaan koulu, jossa on 150 työntekijää.
Kuva: Kadina Memorial School nettisivut

Postaus tulee siksi vähän myöhään, että halusin ihan ensimmäisenä kysyä lupaa perheeltä.
Kysyin heiltä, kuinka paljon saan heistä kertoa ja mitä tietoja he eivät halua julki. Mutta, tää upea perhe, joka on mut ottanut, asuu omakotitalossa. Isä Tony ja äiti Mary ovat työssäkäyviä aikuisia. Tony on ensihoitaja ja Mary pyörittää omaa kahvilaa aivan Wallaroon rannassa. He ovat auki kuulema joka päivä vuodesta, joulupäivää lukuunottamatta!
Lapsia on kolme. Minusta tulee heidän nuorimmaisensa. Saan kaksi isoveljeä ja isosiskon. Jordan ja Isaac ovat syntyneet -96 ja -99. Jordan käy töissä, mutta asuu kotona. Isaac taas opiskelee Adelaidessa. Hänestä on muuten tulossa lentäjä! Siskoni Gemma on minun ikäiseni eli -00. Hän on itseasiassa tullut vain vähän aikaa sitten takaisin vaihtovuodeltaan, Kanadasta. Gemma myös oli YFUn kautta. Perheeltä löytyy myös jonkinlainen pieni kilpikonna sekä pieni koira Bella. Saan heillä asuessani oman huoneen.

Koko tiistain meinasin haljeta onnesta. Ei vieläkään usko, että mulla on Australiassa nyt perhe. Eikä hetkeäkään liian aikaisin! Tiistaina oli vain 15 päivää lähtöön! Nyt vielä vähemmän!
Voitte odotella postausta viisumihaustani ja pakkailuista lähipäivinä, kuulumisiin siis!

Janette

Ei kommentteja:

© Janette Back, bannerin kuva: Pixabay. Sisällön tarjoaa Blogger.