273: Me muutamme

En aio kaunistella asiaa. Muuttaminen on kyllä tuskaista. Kaikki hehkutus ja haaveilu uuden kodin sisustuksesta tupareihin asti saa pienen reality checkin kun tavaraa alkaa oikeasti menemään laatikoihin ja konmaritus alkaa.

Meillä on edessä muutto vähemmän neliöitä omaavaan asuntoon, rivitalosta kolmanteen kerrokseen, lähemmäs keskustaa ja yhtä huonetta pienempään kämppään. Arvatkaa kuka luopuu huoneestaan. Jep, se olen mä! Yhteensä tässä on tullut asuttua 10 eri kodissa. Tästä tulee siis yhdestoista.

Muutto johtuu lähinnä siitä, ettei meillä tosiaan kohta Tampereella asu kuin kaksi ihmistä. Sekä koira. Saan siis siirtyä nukkumaan samaan huoneeseen äitini kanssa täksi seitsemäksi kuukaudeksi. Olen hauskasti tässä samalla huomannut, kuinka vähän tarvitsen omaa huonetta. Tarvitsen vain omaa tilaa. On huikean hauskaa päästä turhasta ja risasta eroon, vaikka työtähän se on vaatinut.
Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että pahvilaatikot hyppivät kohta unissakin... Onneksi muutto on jo pian, marraskuun ensimmäisenä eli tulevana viikonloppuna. Olen hakkinut itseni lauantaiksi kisoihin Helsinkiin, joten en ole virallisena muuttopäivänä auttamassa. Onneksi olen kyennyt repimään tapetteja ja maalaamaan huoneita jo tällä viikolla ja kantamaan siten korteni kekoon. Loppuen lopuksi, aika ihanaa on muuttaa. Joku viisashan onkin joskus sanonut, että kaikki ihana vaatii työtä.
Jos teille sattuu joskus muutto eteen, tässä minun paras vinkkini: älä lykkää sitä minkä voit tehdä jo tänään. Tällä tavoin saat vain ahdistusta ja hommia kasattua omaan niskaasi. Olisi pitänyt itsekin ottaa tästä neuvosta hieman paremmin vaariin. Loppuen lopuksi, kyllä se materia vähenee ja siirtyy liikuteltavaan muotoon. Pitää vain aloittaa jostain. Ja kaikki kyllä ymmärtävät, jos koti ei ole muuton aikaan niin siisti. Kutsut heidät sitten tupareihin todistamaan, että sinäkin osaat siivota!

Janette

1 kommentti:

  1. Mä komppaan tuota muuton tuskaa! Oon muuttanut ihan liian monta kertaa nyt aikuisiällä, ja onneksi nyt ihan oma omakotitalo, joten muuttohommat toivottavasti omalta kohdalta ohitse. :D

    https://tasapainoaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista

© Janette Back, bannerin kuva: Pixabay. Sisällön tarjoaa Blogger.